Wednesday, April 7, 2010

Lambaian Kaabah..

Salam..

Dah agak lama aku tidak membuka laman blog yang baru berusia sebulan jagung ini..Ramai yang tertanya berdasarkan kiriman pesanan ringkas dan e-mail bertanyakan ke manakah menghilangnya sudin..Pohon seribu kemaafan andainya "penyepian" aku secara mendadak tanpa sebarang pemberitahuan..

Aku sebenarnya baru tiba di tanah air setelah hampir 13 hari membawa diri ke tanah suci Mekah juga Madinah bagi menjalani ibadah umrah..Dengan hiruk-pikuk gelagat manusia yang kadangkala mencemaskan aku untuk meneruskan langkah dalam menghadapi hari-hari yang bakal menjelma membuatkan aku mengambil keputusan untuk berterbangan jauh daripada suasana rutin yang aku lalui sehari demi sehari..Agar mendapat ketenangan, rahmat dan keberkatan olehNYA..

Begitu banyak yang telah aku pelajari melalui pengalaman aku sendiri dan ahli-ahli kumpulan yang turut sama menyarung seribu satu pengharapan yang tersembunyi di jiwa mereka masing-masing..Dengan latar belakang mereka yang berbeza dan pengalaman hidup mereka yang berasingan daripada aku, ianya memberikan lembaran baru kepada aku sendiri untuk mendapatkan kepastian-kepastian kepada persoalan aku sendiri dan Alhamdulillah, apa yang aku harapkan telah pun aku perolehi..

Sebenarnya, begitu banyak yang ingin dimuatkan di dalam kiriman ini sekadar untuk berkongsi..Namun, kondisi tubuh yang masih kelesuan memaksa aku mengundurkan diri dahulu buat masa ini..Sudin menulis lagi bila fizikal dan mental kembali seperti sediakala..Senyum-senyum selalu..Wassalam..

1 comment:

  1. balik dari umrah???, tapi tak nampak perubahan pun.. cerita banyak yang karut

    ReplyDelete