Saturday, March 20, 2010

11 kawan..

Hari ni aku dah mencapai bilangan kawan dalam facebook seramai 11 orang..Pencapaian yang memberangsangkan..Haha..

Tatkala aku menarikan jari-jemari ini dalam menyiapkan post yang terbaru, kedudukan aku berada di dalam kelas kuliah yang aku hadiri..Sungguh membosankan namun kerana hujan yang lebat menyirami bumi di luar bangunan, terpaksalah memakukan diri dan memekakkan telinga..Ekspresi wajah seolah menghayati pembentangan mereka namun hati sedang dibuai rindu..

Rindu?

Terlalu subjektif bila dihuraikan istilah rindu kerana lain hati lain rasa..

Kadangkala terfikir kenapa sebuah kehidupan itu memerlukan rindu..Adakah kerana berjauhan maka tercetusnya perasaan sebegini? Ataupun kerana jiwa yang kosong itu sedang dipenuhi belaian para kontinjen syaitan yang direjam..

Aku sendiri sejujurnya ingin merasai sebuah rindu yang sejati..Rindu pada penciptaku yang Esa..Rindu pada kekasihnya yang juga kekasihku yakni Muhammad..Rindu pada para sahabat baginda yang telah kukenali melalui penceritaan sejak abah, mak dan para kenalan yang aku kenali dan juga pembacaan sedikit yang dilakukan ketika rajin datang menyinggah..

Namun, bilakah aku akan dipertemukan dengan mereka ini? Tiadalah bongkak mahupun takbur namun pengharapan yang tinggi untuk perkara-perkara yang baik sama sekali tidak salah menurut pandangan mata hatiku yang diisi dengan ilmu yang sedikit..Benarkah begitu?

Sudin Menulis berhenti di sini kerana giliran aku untuk membuat pembentangan hampir tiba..Akan bersambung lagi kelak..IsyaAllah.

No comments:

Post a Comment